bloggmyran

Vart än jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer

Publicerad 2012-05-17 11:44:40 i -Tips,

Kommer ni ihåg när man var liten och ville prata engelska? Man liksom låtsades;

-Aila madanaaa sina sakon maiy londa, sa man med inlevelse som att det verkligen var riktig engelska! Man visste på ett ungefär hur det lät men kunde inte orden.

Och när man skrev, man visste hur det såg ut men kunde inte några bokstäver, det blev bara som en linje med lite krumelurer!

När man inte kunde läsa, så kunde man inte läsa på mjölkpaketet, nu direkt när man ser ett ord så ser man vad det står!

När man var liten kunde man inte läsa på affish-skyltarna i biosalongerna, vad det var filmen som gick nästa vecka hette. Nu blir det naturligt!

- Jaha, Alvin och gänget 3 går nästa vecka! Tänker man. Så fort man går förbi!

Nu kan jag inte föreställa mig att jag en gång, inte har kunnat läsa! Nu är det så naturligt!

Knäppt inlägg, men jag visste inte vad jag skulle skriva! Får skylla på det denna gång...

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-17 12:14:48

tack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Myra

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela